گوگل فیبر چیست؟

و در مورد Webpass چیست؟ آیا گوگل فیبر همان است؟

گوگل فیبر دارای یک اتصال به اینترنت با سرعت بالا است که با سرعت کمتری نسبت به Comcast Xfinity، AT & T U-verse، Time Warner Cable، Verizon FIOS و سایر ارائه دهندگان خدمات اینترنت ارائه می شود.

شرکت گوگل فیبر متعلق به شرکت الفبای، شرکت مادران گوگل، در سال 2010 اعلام شد و شروع به انتشار اولیه خود را در سال 2012، یک سال پس از انتخاب کانزاس سیتی به عنوان محل راه اندازی رسمی خود آغاز کرد. یک آزمایش کوچک در نزدیکی Palo Alto قبل از راه اندازی در کانزاس سیتی انجام شد.

چرا فیبر گوگل هیجان زده می شود؟ آیا این یک معامله بزرگ است؟

Google Fiber اینترنت را به عنوان سرعت 1 گیگابیت در ثانیه (1 گیگابیت در ثانیه) ارائه می دهد. از نظر مقایسه، خانوار متوسط ​​در ایالات متحده دارای اتصال به اینترنت کمتر از 20 مگابیت در ثانیه (20 مگابیت در ثانیه) است. این روزها اینترنت با سرعت بالا بین 25 تا 75 مگابایت بر ثانیه و با چند پیشنهاد 100 مگابیت در ثانیه می باشد.

اتصال 1 گیگابیت در ثانیه سخت است تصور کنید حتی اگر در چند دهه کار خود را در فن آوری کار کرده باشید، پس دقیقا چه چیزی می تواند انجام دهد؟ ما به آرامی از ویدئو 1080 پیکسل تا ویدیو 4K حرکت می کنیم ، که از دیدگاه کیفیت عالی است. اما در 1080p، یک فیلم مانند نگهبان Galaxy Vol 2 تنها در حدود 5 گیگابایت (گیگابایت) در اندازه فایل است. نسخه 4K طول می کشد تا کل 60 GB. این به طور متوسط ​​7 ساعت طول می کشد تا اتصال به اینترنت را برای دانلود نسخه 4K فیلم در صورت دانلود با سرعت مطلوب انجام دهد.

Google Fiber کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.

البته این تئوری است. به طور عملی، شرکت هایی نظیر آمازون، اپل یا گوگل این میزان را به میزان قابل توجهی محدود خواهند کرد تا وبسایت هایشان را غارت کنند، اما سرعت بیشتری به این معنی است که شما می توانید تعداد زیادی اتصال داشته باشید که هر کدام سریعتر از خانواده معمولی کار می کنند. در حالی که 20 گیگابیت در ثانیه نشان دهنده اتصال متوسط ​​می تواند فیلم 4K جریان، آن نمی تواند جریان بیش از یک در یک زمان. با استفاده از Google Fiber، می توانید 60 فیلم با کیفیت 4K را پخش کنید و هنوز پهنای باند زیادی برای صرفه جویی در آن وجود دارد. به عنوان فیلم، بازی و برنامه های ما بزرگتر و بزرگتر، پهنای باند بالاتر مورد نیاز خواهد بود.

چرا Google به گوگل فیچ می دهد؟

در حالی که گوگل هرگز در مورد استراتژی بلند مدت خود که در مورد Google Fiber نگران است باز می کند، اکثر کارشناسان صنعت معتقدند که گوگل از سرویس استفاده می کند تا دیگر ارائه دهندگان مانند Comcast و Time Warner را به ارائه اتصالات پهنای باند بالاتری نسبت به رقابت در برابر آنها تبدیل کنند. برای اینترنت خوب است برای Google خوب است، و سرعت سریعتر باند پهن به معنای دسترسی سریعتر به سرویسهای گوگل است.

البته این به این معنا نیست که الفبای به دنبال سود مستقیم از Google Fiber نیست. گوگل فیبر در سال 2016 در سال 2016 متوقف شد و در سه شهر جدید در سال 2017، از جمله یک شهر پیش از موعد غیرقانونی، راه اندازی شد. انتشار Google Fiber همچنان آهسته است، اما پیشرفت عمده ای در روندهای 2017 حاصل شده از یک تکنیک تخمگذار فیبر است که به ترتیب کم عمق است که اجازه می دهد فیبر درون یک سوراخ کوچک در بتن قرار داده شود و پس از آن با اپوکسی خاصی پر شده است. نصب کابل کابلی فیبر نوری در یک ناحیه به اندازه یک شهر بیشترین زمان مصرف را دارد، بنابراین افزایش سرعت کابل کشی، خبر خوبی برای افرادی است که در انتظار Google Fiber هستند.

Webpass چیست؟

Webpass یک اتصال اینترنتی سیمی بدون سیم است که عمدتا در ساختمان های مسکونی پرجمعیت مانند آپارتمان ها و ساختمان های تجاری هدف قرار گرفته است. به نظر می رسد عجیب و غریب تا زمانی که شما متوجه چگونه کار می کند، که در واقع بسیار باحال است. Webpass از یک آنتن بر روی سقف ساختمان برای دریافت اتصال اینترنت بی سیم استفاده می کند، اما خود ساختمان در واقع سیمی است.

اساسا، درست مثل هر سرویس اینترنتی دیگر تا زمانی که کاربر نهایی (یعنی شما!) نگران است، و در عین حال کاملا به همان اندازه که گوگل فیبر نباشد، واقعا با سرعت پهنای باند از 100 مگابیت در ثانیه تا 500 مگابیت بر ثانیه، که حدود نیمی از سرعت فیبر گوگل است و یا 25 برابر سریعتر از میانگین سرعت اینترنت در ایالات متحده است

گوگل فیبر Webpass را در سال 2016 خریداری کرد. این خرید پس از یک دوره زمانی آغاز شد که گوگل فیبر موانع را متوقف کرده است، که باعث تحریک گمانه زنی های گوگل شده است که Google Fiber را ترک می کند. پس از خرید Webpass، گوگل فیبر برای شهرهای جدید به سر می برد.

فیبر موجود در Google کجاست؟ آیا می توانم آن را دریافت کنم؟

پس از انجام آزمایش در نزدیکی Palo Alto، اولین شهر رسمی گوگل فیبر کانزاس سیتی بود. این سرویس در میان مناطق دیگر سراسر کشور به آستین، آتلانتا، سالتلیک سیتی، لوئیزویل و سن آنتونیو گسترش یافته است. Webpass در خارج از سان فرانسیسکو مستقر است و در سیاتل، دنور، شیکاگو، بوستون، میامی، اوکلند، سن دیه گو و دیگر مناطق خدمات می کند.

نقشه های پوشش را ببینید تا ببینید که Google Fiber و Webpass ارائه شده است، از جمله شهرهای بالقوه که ممکن است این خدمات را در آینده نزدیک داشته باشند.