نرخ خزش (Crawl Budget) گوگل چیست؟

گوگل در مورد درخواست خزش و درصد خزش که بودجه خزش در ربات گوگل برای سایت شما رو تشکیل می دهد صحبت می کند.گوگل در مقاله ای با این عنوان که منظور از بودجه خزش برای ربات گوگل چیست به بررسی این موضوع پرداخته است. در این مقاله، توضیح داده می شه که بودجه خزش چیست، چگونه سرعت خزنده عمل می کنه، تقاضا برای خزش چیست و چه فاکتورهایی در بودجه خزش سایت موثر می باشند. در ابتدای این مقاله توضیح داده شده که برای بیشتر سایت ها، بودجه خزش چیز نگران کننده ای نیست. اما برای سایت های واقعا بزرگ، این موضوع بسیار قابل توجه می شود. "اولویت اینکه چه چیزی خزش می شود، چه موقع، و چه مقدار منابع سرور برای خزش سایت اختصاص داده می شود از مواردی هست که برای سایت های بزرگ مهم هست" من این مقاله رو به صورت جداگانه در پست بعدی توضیح خواهم داد. اما در این خبر به چکیده ای از مقاله پیش رو بیان خواهد شد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. حد نرخ خزش به گونه ای طراحی شده است که به گوگل کمک می کنه زیاد صفحات شما رو خزش نکنه و حتی سریع این کار رو انجام نده که سبب اسیب به سرور شما بشه.
  2. درخواست خزش سایت به این منظور هست که گوگل چه قدر صفحات سایت شما رو خزش کنه. این امر بستگی به میزان محبوبیت صفحات شما و میزان ایندکس شدن محتوای سایت شما توسط گوگل خواهد بود.
  3. بودجه خزش "در برگیرنده نرخ خزش و نرخ خزش درخواستی با یکدیگر می باشد" و گوگل بودجه خزش رو به این صورت تعریف می کند " تعداد آدرس های که ربات گوگل امکان و درخواست خزش دارد."

بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات